Potrošnja vozila može se razlikovati od potrošnje koju prikazuje proizvođač automobila. Valjanost rezultata merenja na osnovu novog evropskog ciklusa vožnje (NEDC) je stoga uvek kritikovana. To je zato što je stvarna potrošnja u velikoj meri zavisna od individualnog ponašanja u vožnji i opreme vozila. Na primer, da li vozilo puno putuje u gradskom saobraćaju, na magistralnom ili na autoputu. Da bi se uzele u obzir te razlike, teoretski uslovi NEDC ciklusa rezultiraju dinamičnijim profilom vožnje zasnovanim na statističkim istraživanjima i proceni prosečnih korisničkih profila. Ukupno, uzimaju se u obzir veće ubrzanje, veća prosečna brzina i veća maksimalna brzina. I umesto simulacije kombinovanog gradskog i van-gradskog saobraćaja, vozilo se sada testira u četiri faze različitih raspona brzina. Podaci o količini izduvnih gasova i potrošnji goriva izmereni u skladu sa WLTP-om moraju se prijaviti od 1. septembra 2017. godine za sve nove modele i motore za putnička vozila. Ovo važi za Evropu i mnoge druge zemlje širom sveta.